Internet marketing

SEO-ontwerp: wat is het en waarom moet het worden gedaan voordat de website wordt ontwikkeld

professionele website Belgie

Het doel van SEO-ontwerp is om zo na te denken over de structuur van de site en de inhoud dat u in de toekomst gerichte bezoekers uit de zoekresultaten zult ontvangen. Dit is een van de eerste fasen in websiteontwikkeling, waarbinnen de basis wordt gelegd voor website-promotie via zoekmachines. In dit stadium vormen we de semantische kern, doen we aanbevelingen voor de structuur en inhoud van de site. In dit artikel zullen we kort beschrijven wat er komt kijken bij het werk van SEO-specialisten. Het materiaal biedt geen diepgaande technische kennis, maar u zult wel kunnen navigeren wat voor soort werk en waarom we doen.

Waarom heb je SEO-ontwerp nodig?

SEO-ontwerp is nodig om de site gemakkelijker te indexeren en hogere posities in de zoekopdracht te krijgen. Dit is geen garantie dat Google je site in de eerste maand in de top 10 laat zien. Maar je hebt alle tools om snel goede posities in de SERP te bereiken, vergeleken met sites die zijn ontworpen zonder rekening te houden met de vereisten van zoekmachines. Zoekmachines beschouwen bijvoorbeeld minder belangrijke pagina’s die niet met een paar klikken vanaf de hoofdpagina kunnen worden bereikt. Als u de pagina dieper verbergt, neemt deze geen hoge posities in de zoekresultaten in. Dit is een van de dingen waar we aan denken bij het ontwerpen van SEO. Deze fase is verplicht voor online winkels, catalogussites, marktplaatsen, prikborden, mediasites, bedrijfssites en informatieportalen. Niet nodig voor gesloten webservices en internet.

Wat we doen in de fase van SEO-design

Werkt met de semantische kern

We verzamelen en analyseren semantiek over het onderwerp van de toekomstige site. In dit stadium denken we na over welke verzoeken er nodig zijn voor afzonderlijke pagina’s in de sitestructuur. We voeren een basisclustering van verzoeken per pagina uit en groeperen de verzamelde semantiek om de vraag te schatten.

Ontwikkeling van structuuraanbevelingen

We analyseren de structuur van de sites van concurrenten uit de TOP-10 en identificeren hun sterke punten. Op basis van de analyses doen we aanbevelingen voor de structuur van de site van de klant. Op basis van de verzamelde semantiek en analyse van concurrenten stellen we de structuur van de toekomstige site op. We stellen de structuur op in de vorm van een mindmap om de nestniveaus van de pagina’s van de toekomstige site te demonstreren.

Aanbevelingen voor de implementatie van de nodige blokken op de site

Op basis van de analyse van concurrenten stellen we aanbevelingen op voor lay-out en de nodige inhoudsblokken op de hoofdpagina, in productkaarten, categorieën, etc.

Commerciële overwegingen

Bij het rangschikken verdelen zoekmachines sites in informatief en commercieel. In reactie op verzoeken met een duidelijke wens om een ​​product te kopen of een dienst te bestellen (“koop een stofzuiger” of “was ramen prijs”), worden commerciële pagina’s getoond. En hun rangschikking wordt beïnvloed door “commerciële factoren”.

Aan de hand van deze factoren evalueren zoekmachines hoeveel u kunt vertrouwen op het bedrijf dat de site bezit. Er zijn veel van dergelijke factoren en voor verschillende soorten sites kunnen ze verschillen. Hieronder staan ​​een paar basisfactoren die veel voorkomen bij sites van elk onderwerp.

Basisvereisten voor elke commerciële site:

  • Telefoons in de kop van de site
  • Telefoons in het formaat + (XX) XXX-XX-XX
  • Telefoonnummer en volledig adres in de voettekst
  • Interactieve Google Map op de contactpagina
  • Organisatiegegevens
  • E-mail op het domein (voorbeeld: info@site.com)
  • Sectie “Over het bedrijf”
  • Site zoeken (als er meer dan 30 pagina’s zijn)
  • Aanbevelingen voor het linken van sites

Zoekmachines vinden de pagina met meer links belangrijker. We zijn een lijst met opties aan het samenstellen voor hoe u links binnen de site kunt regelen en het belang van pagina’s voor zoekmachines kunt vergroten. Bovendien vertelt het linken gebruikers welke andere producten bij hen passen. Als gevolg hiervan blijft een persoon op de site hangen, bekijkt hij meer pagina’s en is de kans groter dat hij iets koopt.

Voor meer informatie over koppelen en de voordelen ervan voor promotie, zie het artikel: Relevante SEO-methoden: de klant- en bedrijfslogica komen naar voren.

Richtlijnen voor het samenstellen van metatags voor pagina’s

Voor sites en webwinkels met een groot aantal pagina’s werken we aan een specifiek sjabloon voor productkaarten, categorieën, filters, etc.

Aanbevelingen voor regionaliteit

Promotie op basis van regiospecifieke zoekopdrachten is veel efficiënter en goedkoper dan in het hele land tegelijk. Zeker als u een fysiek vertegenwoordigingskantoor of partners heeft in verschillende regio’s. Voor het succes van een dergelijke promotie, voegen we voor elke stad subdomeinen of submappen toe aan de sitestructuur, waar contacten en relevante informatie voor elke regio worden weergegeven. Bij het rangschikken zal de site hogere posities in de gewenste regio opmerken.

SEO technische richtlijnen

Richtlijnen voor URL-compilatie: belangrijke pagina’s moeten een CNC-adres hebben en mogen geen get-parameters bevatten.

  • Een 404-pagina opzetten
  • 301 omleidingen
  • Indeling van de rubrieken h1-h6
  • Https-protocol
  • Broodkruimels
  • Pagina-nestniveau

Aanbevelingen voor het verplaatsen van een site naar een ander CMS

Het item is relevant voor degenen die een herontwerp van de website bestellen of u heeft besloten de website opnieuw te ontwerpen door nieuwe functionaliteit toe te voegen.

Vervolgens schrijven we stapsgewijze aanbevelingen voor over hoe de site naar een ander CMS kan worden overgebracht met minimaal verlies van verkeer door de zoekopdracht.

Resultaat

We doen dit werk parallel met het ontwerp van de interface en voordat we het ontwerp ontwikkelen en de functionaliteit programmeren. Als er bij het ontwikkelen van een site geen rekening wordt gehouden met de vereisten voor zoekmachine-promotie, moet deze vaak na de release worden ingevuld en opnieuw gevuld. En dit is een extra verlies aan tijd en geld, en zelfs de resultaten van SEO zul je enkele maanden later zien dan je zou kunnen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/about-us.html