Haptonomie zundert
Image default
Zorg

e Health in de zorg met Vcare

eHealth in de zorg met ICT dat werkt!

Bij Vcare hebben we een brede kijk op digitalisering en ict in zorg. Door jaren te investeren in de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze zakelijke telefonie diensten zijn we erin geslaagd om een cloud informatie en communicatie platform te ontwikkelen die helemaal afgestemd is aan de wensen van zorgverleners in Nederland, maar anderzijds ook voldoen aan de wensen voor zakelijke klanten en MKB Nederland.

Bij Vcare zien we een grote belangrijke rol voor ICT en eHealth toepassingen in de zorg. Technologieën zoals robotica, beeldbellen, e-consulten en mobile health zijn in opkomst en worden steeds vaker gebruikt door professionals en consumenten voor het verlenen van zorg op afstand. Belangrijke randvoorwaarden hiervoor zijn o.a. dat data veilig opgeslagen wordt en privacy gevoelige data goed afgeschermd wordt voor ongewenste toegang. Tegelijkertijd vraagt eHealth in de zorg erom dat patiëntengegevens gemakkelijk overdraag zijn zodat zorgverleners altijd inzage hebben in de meest actuele zorggegevens om de juiste zorg te kunnen bieden. Hierbij zoekt Vcare ook naar strategische allianties binnen de zorgmarkt in Nederland. Zo biedt ons cloudplatform een naadloze integratie met de grootste HIS en HAPIS (huisartsinformatie systemen) systemen in Nederland van bekende leveranciers Chipsoft, Topicus en PharmaPartners. Daarnaast hebben we integraties ontwikkeld voor Google Chrome, Office 365 van Microsoft en is er ook sindskort een Microsoft Teams integrator beschikbaar voor klanten. Deze wens ontstond tijden de corona pandemie en door de grote toename in gebruik van beeldbel-programma’s om thuiswerken makkelijk te maken.

De impact van Corona op de zorg

De impact van de coronapandemie op de zorg is gigantisch geweest. Overal ter wereld kampten ziekenhuizen en vooral IC’s met een mega stroom aan patiënten met Covid-19. Als er één ding duidelijk is geworden is dat een pandemie blootlegt hoe groot de noodzaak is naar e-healthoplossingen. Want omdat de zorg in z’n geheel te maken kreeg met een grote vraag, kampten ook andere zorgverleners met capaciteitsproblemen, personeelstekorten en praktische problemen vanwege het gevaar op bestemming. Om de regie te behouden zijn slimme oplossingen nodig die beter omgaan met tijd en zorgverleners efficiënter kunnen maken in hun dagelijkse werkzaamheden om tijd te besparen.

Wat is e Health in de zorg precies?

We zien de term eHealth vaker voorbijkomen en daarom lijkt het ons goed om nader uitleg te geven wat het omvat. eHealth heeft betrekking op alle informatietechnologieën en communicatietechnologieën binnen een zorginstelling, die gebruikt worden om gezondheid en gezondheidszorg te ondersteunen, verbeteren, monitoren en om zorg toe te passen bij patiënten. Zorgprofessionals en patiënten communiceren met elkaar via elektronische of digitale(internet) kanalen voor diagnostiek, testresultaten of informatie uitwisseling. Praktische voorbeelden zijn;

  • Doorgeven bloedwaarden
  • Zorg op afstand bieden voor een wond
  • Testresultaten doornemen
  • Videoconsult met de huisarts
  • Uw wekelijkse hoeveelheid beweging

Het mag duidelijk zijn dat e Health in de zorg bijdraagt aan beter toegankelijkheid en kwaliteit en meer zelf-regie voor patiënten.

Welke beschikbare eHealth-toepassingen zijn er

Het aanbod van eHealth toepassingen blijft groeien en voor ieder probleem wordt getracht een oplossing te vinden. We benoemen de meest gebruikte oplossingen die momenteel gebruikt worden.

  • Zelftesten en/of educatie aan de hand van informatievoorziening op websites blijft één van de belangrijkste en meest makkelijke manier om gezondheidsvoorziening aan te bieden voor jong en oud.
  • Mobiele apps: met een druk op het scherm van uw smartphone krijgt u meteen inzage in waardevolle informatie zoals het aantal stappen, of kunt u aan de hand van enkele vragen een test doen om uw klachten in kaart te brengen.
  • Beeldbellen: zet een veilige beeldverbinding op tussen patiënt en zorgverlener via email of sms, en start direct uw digitale consult. Beeldbellen kan eenzijdig of tweezijdig opgezet worden. De verbinding is veilig en volledig afgeschermd.
  • Inzet van robots ter ondersteuning van veelvoorkomende handelingen of als gesprekspartner, waar mensen hun vraag aan kunnen stellen of een gesprek mee kunnen starten en zo bijdragen aan interactie.
  • Automatiseer de elektrische voorzieningen in- en rondom het huis met spraakgestuurde commando’s of het instellen van vooraf ingestelde tijden

Waarom kiezen voor Vcare voor uw eHealth oplossingen?

Het Vcare communicatieplatform voldoet aan de strengste voorwaarden en is gecertificeerd met het ISO27001 en NEN7510 keurmerk. Wij werken continu aan innovatie door en samen met onze eindgebruikers om uiteindelijk te werken aan oplossen die bijdragen aan het efficiënter inrichten van zorgprocessen. Ontdek het zelf en maak een afspraak met uw Vcare adviseur via 088-4800900.

https://www.vcareconnect.nl/